Невизнання генія Колесникова
Андрій Вишинський, для ЕП — Четвер, 5 липня 2012, 19:28Андрій Вишинський, журналіст
Н а засіданні Кабінету міністрів, яке відбулося 4 липня, було прийнято чергове унікальне рішення: був схвалений законопроект "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків".
Він передбачає введення нової 1-процентної ставки ПДВ для окремо взятого (!) Виду поїздів - швидкісних потягів "Інтерсіті +"! Тих самих, які в народі зазвичай просто називають "Хюндай".
Незрозуміло, чого в цьому рішенні більше: неграмотності або цинізму!
Творцем законопроекту, зрозуміло, був "батько" славних "Хюндаїв" віце-прем'єр-міністр - міністр інфраструктури Борис Колесніков. Той самий Колесніков, який зовсім недавно виявив змову ЗМІ проти його "дітищ".
Однак пошуки відьом - справа, звичайно, гарна. Але вони не скасовують того факту, що розрекламовані швидкісні потяги ходять майже порожніми. Причому аж ніяк не тільки в силу своєї дорожнечі (хоча в цьому сенсі "подарунок" співгромадянам пан Колесников підніс обладнаний), але і в силу їх незручності (як за графіком руху, так і в чисто фізичному сенсі), а також божевільною "надійністю ".
Фото ukrgazeta.com |
Мабуть, переконавшись, що "не виходить кам'яна квітка", Колесников вирішив боротися за втілення своєї мрії способом, доступним тільки його геніальному уяві.
Він розробив зміни до Податкового кодексу, в яких запропонував ввести додаткову ставку ПДВ: додати до існуючих зараз 17% (тимчасово 20%) і 0% ще і ставку 1%. І застосовувати її для поїздів "Інтерсіті +". Це приблизно рівнозначно тому, що запропонувати закріпити в Кодексі пільгову ставку оподаткування для поїзда, скажімо, "Дебальцеве - Хмельницький".
Обгрунтування необхідності настільки своєрідних змін податкове законодавство виявилося напрочуд глибоким за розмахом думки.У пояснювальній записці до законопроекту вказується, що " перевезення пасажирів на залізничному транспорті мають соціальний характер і є планово збитковими ". Що в 2011 році перехресне субсидування за рахунок вантажних перевезень склало 6,6 млрд грн.
Далі ще геніальніше:
" У разі зниження ставки ПДВ на послуги пасажирських внутрішніх перевезень до 1% відповідна вартість квитка для пасажирів зменшиться ". Але потім чомусь мова йде вже не про пасажирські перевезення взагалі, а конкретно про "Хюндай": " На даний момент експериментальна вартість квитків для пасажирів складе (маршрут Київ - Харків, день відправлення середу, ПДВ - 20%): 1 клас - 403,76 грн; 2 клас - 273,05 грн. При прийнятті запропонованих змін, вартість квитків на вищенаведеному маршруті становитиме: 1 клас - 345,73 грн; 2 клас - 234,4 грн ".
Фото lifedon.com.ua |
Мабуть, г-ну Колесникову невтямки, що при зниженні ставки ПДВ на вищезгаданий нами поїзд "Дебальцеве - Хмельницький" вартість квитків на нього також зменшиться пропорційно. Більш того, якщо з ціни хліба, солі або молока, дитячого взуття та одягу виключити ПДВ, то і вони подешевшають.
Але, мабуть, на думку віце-прем'єра, проїзд в згаданому нами поїзді, так само як і придбання зазначених продуктів соціально значущими не є. Чи то справа "Хюндаї"!
Якби "економіст" Борис Колесников був послідовним, він би запропонував взагалі відмінити ПДВ - всі товари неминуче одночасно б подешевшали. І всім було б щастя.
Тим більше, що, згідно з його пояснювальній записці, збитку бюджету це б не нанесло: "Реалізація зазначеного акта не потребує додаткових витрат з державного бюджету України та інших витрат ". Строго кажучи, звичайно, додаткових витрат не буде. Правда, не буде і доходів!
В даному випадку, до речі, теж не все так просто. Оскільки в разі запровадження для "Хюндаїв" пільгової ставки ПДВ, неминуче утвориться негативне значення цього податку, яке або буде заявлятися до відшкодування з держбюджету. Звичайно, це відбудеться у випадку, якщо "Хюндаї" будуть виведені у власність окремого платника ПДВ - що, швидше за все, і станеться. Адже не дарма ходять розмови про те, що Ринат Ахметов хоче приватизувати не тільки вантажні, але і пасажирські залізничні перевезення.
Фото economics.unian.net |
Можливий і інший варіант - на випадок, якщо "Хюндаї" залишаться на балансі "Укрзалізниці". Від'ємне значення податку буде зменшувати зобов'язання з ПДВ для залізниці.
До речі, Мінекономіки, Мінфін і навіть Податкова чинили опір прийняттю настільки "геніальних" змін до податкового законодавства. Напирали вони, серед іншого, і на те, що такі зміни будуть суперечити зобов'язанням щодо приведення законодавства у відповідність до законодавства ЄС. Зокрема, статті 99 Директиви ЄС 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року про загальній системі ПДВ, згідно з якою пільгова ставка ПДВ не може бути нижче 5%.
Однак сучасники ніколи не розуміли геніїв ... В результаті, Колесников все ж таки вдалося отримати від Кабміну "одобрямс" щодо чергового польоту його фантазії.
Причому, можливо, в результаті "Хюндаї" отримають навіть не 1-процентну ставку ПДВ, а нульову.
PS Уже після того, як вийшла ця колонка, нам стало відомо - парламент проголосував "за" пропозицію Колесникова.
Але щоб не створювати законодавчий прецедент зі ставкою в 1%, парламент встановив ставку ПДВ 0% для потягів "Хюндай".
Немає коментарів:
Дописати коментар