Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС

Поиск

субота, 7 липня 2012 р.

Пільгова ставка на Колеснікові Хюндаї



Невизнання генія Колесникова

Андрій Вишинський, для ЕП — Четвер, 5 липня 2012, 19:28
Андрій Вишинський, журналіст
Н а засіданні Кабінету міністрів, яке відбулося 4 липня, було прийнято чергове унікальне рішення: був схвалений законопроект "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків".
Він передбачає введення нової 1-процентної ставки ПДВ для окремо взятого (!) Виду поїздів - швидкісних потягів "Інтерсіті +"! Тих самих, які в народі зазвичай просто називають "Хюндай".
Незрозуміло, чого в цьому рішенні більше: неграмотності або цинізму!

Творцем законопроекту, зрозуміло, був "батько" славних "Хюндаїв" віце-прем'єр-міністр - міністр інфраструктури Борис Колесніков. Той самий Колесніков, який зовсім недавно виявив змову ЗМІ проти його "дітищ".
Однак пошуки відьом - справа, звичайно, гарна. Але вони не скасовують того факту, що розрекламовані швидкісні потяги ходять майже порожніми. Причому аж ніяк не тільки в силу своєї дорожнечі (хоча в цьому сенсі "подарунок" співгромадянам пан Колесников підніс обладнаний), але і в силу їх незручності (як за графіком руху, так і в чисто фізичному сенсі), а також божевільною "надійністю ".
Фото ukrgazeta.com
Мабуть, переконавшись, що "не виходить кам'яна квітка", Колесников вирішив боротися за втілення своєї мрії способом, доступним тільки його геніальному уяві.
Він розробив зміни до Податкового кодексу, в яких запропонував ввести додаткову ставку ПДВ: додати до існуючих зараз 17% (тимчасово 20%) і 0% ще і ставку 1%. І застосовувати її для поїздів "Інтерсіті +". Це приблизно рівнозначно тому, що запропонувати закріпити в Кодексі пільгову ставку оподаткування для поїзда, скажімо, "Дебальцеве - Хмельницький".
Обгрунтування необхідності настільки своєрідних змін податкове законодавство виявилося напрочуд глибоким за розмахом думки.У пояснювальній записці до законопроекту вказується, що " перевезення пасажирів на залізничному транспорті мають соціальний характер і є планово збитковими ". Що в 2011 році перехресне субсидування за рахунок вантажних перевезень склало 6,6 млрд грн.
Далі ще геніальніше:
У разі зниження ставки ПДВ на послуги пасажирських внутрішніх перевезень до 1% відповідна вартість квитка для пасажирів зменшиться ". Але потім чомусь мова йде вже не про пасажирські перевезення взагалі, а конкретно про "Хюндай": " На даний момент експериментальна вартість квитків для пасажирів складе (маршрут Київ - Харків, день відправлення середу, ПДВ - 20%): 1 клас - 403,76 грн; 2 клас - 273,05 грн. При прийнятті запропонованих змін, вартість квитків на вищенаведеному маршруті становитиме: 1 клас - 345,73 грн; 2 клас - 234,4 грн ".
Фото lifedon.com.ua
Мабуть, г-ну Колесникову невтямки, що при зниженні ставки ПДВ на вищезгаданий нами поїзд "Дебальцеве - Хмельницький" вартість квитків на нього також зменшиться пропорційно. Більш того, якщо з ціни хліба, солі або молока, дитячого взуття та одягу виключити ПДВ, то і вони подешевшають.
Але, мабуть, на думку віце-прем'єра, проїзд в згаданому нами поїзді, так само як і придбання зазначених продуктів соціально значущими не є. Чи то справа "Хюндаї"!
Якби "економіст" Борис Колесников був послідовним, він би запропонував взагалі відмінити ПДВ - всі товари неминуче одночасно б подешевшали. І всім було б щастя.
Тим більше, що, згідно з його пояснювальній записці, збитку бюджету це б не нанесло: "Реалізація зазначеного акта не потребує додаткових витрат з державного бюджету України та інших витрат ". Строго кажучи, звичайно, додаткових витрат не буде. Правда, не буде і доходів!
В даному випадку, до речі, теж не все так просто. Оскільки в разі запровадження для "Хюндаїв" пільгової ставки ПДВ, неминуче утвориться негативне значення цього податку, яке або буде заявлятися до відшкодування з держбюджету. Звичайно, це відбудеться у випадку, якщо "Хюндаї" будуть виведені у власність окремого платника ПДВ - що, швидше за все, і станеться. Адже не дарма ходять розмови про те, що Ринат Ахметов хоче приватизувати не тільки вантажні, але і пасажирські залізничні перевезення.
Фото economics.unian.net
Можливий і інший варіант - на випадок, якщо "Хюндаї" залишаться на балансі "Укрзалізниці". Від'ємне значення податку буде зменшувати зобов'язання з ПДВ для залізниці.
До речі, Мінекономіки, Мінфін і навіть Податкова чинили опір прийняттю настільки "геніальних" змін до податкового законодавства. Напирали вони, серед іншого, і на те, що такі зміни будуть суперечити зобов'язанням щодо приведення законодавства у відповідність до законодавства ЄС. Зокрема, статті 99 Директиви ЄС 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року про загальній системі ПДВ, згідно з якою пільгова ставка ПДВ не може бути нижче 5%.
Однак сучасники ніколи не розуміли геніїв ... В результаті, Колесников все ж таки вдалося отримати від Кабміну "одобрямс" щодо чергового польоту його фантазії.
Причому, можливо, в результаті "Хюндаї" отримають навіть не 1-процентну ставку ПДВ, а нульову.
PS Уже після того, як вийшла ця колонка, нам стало відомо - парламент проголосував "за" пропозицію Колесникова.
Але щоб не створювати законодавчий прецедент зі ставкою в 1%, парламент встановив ставку ПДВ 0% для потягів "Хюндай".

Немає коментарів:

Дописати коментар

ТОП 10

Гороскоп

Loading...

Цікаво про цікаве

Все что считаю интересным и полезным, публикую на этом сайте

Як ми творили фінансову кризу

Як ми творили фінансову кризу

Як же створюється фінансова криза, а дуже просто.
Я вам дуже просто поясню, що нафта, газ
і дорогоцінні метали не відіграють тут ніякої ролі.
У всьому тут винувате головне зло - не забезпечені гроші.