Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС

Поиск

неділю, 16 грудня 2012 р.

Як в українських школах перевантажують учнів початкових класів



Шкідливі знання

На початку четвертого уроку, коли всі школярі п’ятого класу встали привітати вчителя української мови, один хлопчик втратив свідомість. Ні фельдшер, ні бригада «швидкої» привести хлопця до тями не змогли. Констатували смерть.
Це сталося на початку жовтня у звичайній школі - Балтській школі №3 в Одеській області. РУВС, що взялося розслідувати цю справу, лише розвело руками – на здоров’я учень не скаржився, виховувався у благополучній родині. Був відмінником і старостою класу.
Що ж стало причиною? Відповідь, можливо, - у дослідженні, яке непомітно для медіа вийшло у спеціалізованому виданні для науковців – «Гуманітарному віснику». Його також передали до Міністерства освіти.
Жодної публічної реакції звідти не було. Хоча висновок науковців заслуговує на серйозний аналіз. Вони стверджують: школярів початкових класів перевантажують уроками і це підриває їхнє і так слабке сьогодні здоров’я.
 Як школа може нашкодити
Автори дослідження - доктор медичних наук Надія Полька і кандидат медичних наук Світлана Гозак. Вони – співробітниці Інституту гігієни та медичної екології імені Марзєєва. Досліджувати здоров’я – їхня робота. Щоб дізнатися про те, як уроки і домашні завдання впливають на здоров’я школярів, науковці анонімно опитали 3000 учнів і 2254 батьків. Основний висновок: вже після четвертого уроку 54% школярів відчувають втому і напруження. А попереду мають ще щонайменше одне заняття. Плюс домашнє завдання.
«За час навчання в початковій школі кількість дітей з хронічними захворюваннями зростає з 30% до 50%, - констатують медики. (Це страшні цифри, які означають, що в перший клас з хронічними хворобами вже приходить третина дітей. При переході в п’ятий таких – вже половина). - Перевищення нормальної ваги – з 15% до 26,5%. Викривлення хребта – з 50% до 85%. Неправильна реакція серця і судин на фізичне навантаження – з 22,5% до 46,9%».
Частина проблеми – погане облаштування шкіл. Не менше 15% з них потребують капремонту, в 75% стільці і парти не підходять для школярів, в 10% міських і 40% сільських шкіл немає спортзалів.
Але рішення – не в грошах. Дослідниці з’ясували – у відносно благополучних спеціалізованих школах здоров’я школярів ще гірше. Тут більше хронічних захворювань, у 1,4 рази частіше виявляють хвороби ока і в 1,8 разів – кістково-м’язової системи.
Головне лихо – забагато уроків та завдань. Згідно з дослідженням, половина з учнів під час уроків відчувають головний біль. Батьки ж зауважують – з уроками і домашніми завданнями загалом діти вчаться по 10-12 годин на день. Це в два рази більше за медичні вимоги.
«У нас племінник першокласник, приходить зі школи витиснутий, як лимон. Йому 7 років буде в грудні. Він дуже втомлений», - скаржиться на батьківському форумі киянка Ганна. «Звичайно, втомлений, бо програма сьогодні сильна в школах, навантаження велике, а діти-шестилітки, як правило, не готові до таких навантажень фізично…», - відповідає їй хтось під ніком з Києва.
«…На сьогодні існує тенденція до перевищення межі гранично допустимого навантаження на школярів, що знаходить закріплення і в нормативній базі. Так, у затвердженому Постановою КМУ №462 від 20.04.11 р. Державному стандарті початкової загальної освіти, гранично допустиме навчальне навантаження на дітей 1-4 класів перевищує медичні вимоги на 3 години на тиждень…», - резюмують дослідниці.
Тобто проблеми зі здоров’ям фактично гарантовані рішенням уряду.

Що робить МОНМС

Минулого року «Свідомо» розслідувало причини смертей школярів на уроках, що в останні кілька років почастішали. Тоді ми з’ясували – основна причина в тому, що діти з кожним роком слабшають через захоплення комп’ютерними іграми і сидячий спосіб життя. До того ж, чимало вчителів не виконували вимоги міністерства ділити класи на групи за рівнем здоров’я. Одразу після цього Міносвіти змінило правила проведення уроків фізкультури. Воно збільшило їхню кількість, але фактично прибрало нормативи.
З іншими уроками все пішло в напрямку збільшення навантаження. З цього навчального року, за рішенням Міносвіти, в початкових класах збільшили уроки мов і літератури, математики і технології. Додався цілий предмет – природознавство. Раніше його починали вчити лише в середніх класах.

«Головними кроками реформування початкової освіти стало впровадження в новому стандарті інформаційно-комунікаційних технологій та підвищення рівня знань іноземних мов», - заявив міністр освіти Дмитро Табачник.
Загальна кількість уроків у перших чотирьох класах збільшилася аж на 10 на тиждень – з 90 до 100.

Кількість уроків в 1-4 класах (сумарно на тиждень)
Предмет
2000-2011 роки
2012 рік
Мови і література
34
35
Математика
15
16
Фізкультура
12
16
Технології
5
7
Людина і світ (з 2011-го – Суспільствознавство)
6
2
Мистецтво
8
8
Природознавство
-
8
Факультативи
10
8

Ми запитали у Міносвіти, чому вони не взяли до уваги дослідження про перевантаження школяриків. Вже традиційно, нам ніхто не відповів.
То що робити батькам? Медики не втомлюються повторювати – віддавати дітей у секції і гуртки, де ті займатимуться спортом. Футбол, баскетбол, волейбол, теніс чи гімнастика – не важливо, головне, щоб дитина більше рухалася.
Інакше ви разом з нашим Міністерством освіти підготуєте своїх дітей хіба для Міністерства охорони здоров'я.


Максим ОПАНАСЕНКО,
бюро журналістських розслідувань «Свідомо»,
для «Галицького кореспондента»

Немає коментарів:

Дописати коментар

ТОП 10

Гороскоп

Loading...

Цікаво про цікаве

Все что считаю интересным и полезным, публикую на этом сайте

Як ми творили фінансову кризу

Як ми творили фінансову кризу

Як же створюється фінансова криза, а дуже просто.
Я вам дуже просто поясню, що нафта, газ
і дорогоцінні метали не відіграють тут ніякої ролі.
У всьому тут винувате головне зло - не забезпечені гроші.