Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС

Интернет реклама УБС

Поиск

пʼятницю, 6 липня 2012 р.

Третину вкрали


Свято закінчилось: бари рахують прибутки, міста – збитки

Кожна третя гривня, витрачена на підготовку до Євро-2012, зникла невідомо куди»

П’ять років панічної підготовки до Євро-2012, а усе пролетіло як мить. Задоволені фани роз’їхались, а міста підраховують збитки. Майже як українське весілля: напозичали грошей, щоб один день погуляти, а потім кілька років повертають борги. І дай Боже, щоб молодята не встигли розлучитись до того, як батьки повернуть позичене на весілля. Те, що Євро-2012 для України не окупиться, було відомо відразу. Але ніхто не думав, що мінус буде аж таким великим. На початку підготовки до чемпіонату планували витратити значно менше, ніж витратили, а приїхало значно менше вболівальників, ніж очікували.


У 2007 році, за оцінкою Віктора Ющенка, на підготовку до Євро-2012 мало піти від трьох мільярдів доларів, тоді як, за словами Миколи Азарова, лише з 2010 року на Євро-2012 витратили близько 40 мільярдів гривень. При цьому зробити за ці гроші вдалось значно менше, ніж планували. Як заявив в інтерв’ю екс-голова Рахункової палати (відомство проводило аудит програм з підготовки до Євро-2012) Валентин Симоненко, кожна третя гривня, виділена з бюджету, зникала у невідомому напрямку.

Звичайно, ані відремонто­ваних доріг, ані аеропортів уболівальники зі собою на плечах не заберуть — усе це залишиться Україні і працюватиме на економіку. Але навіщо, скажімо, Львову стадіон за 3 мільярди гривень, на утримання якого на рік потрібно орієнтовно 20 мільйонів гривень? Та ще й позики, які місто брало під будівництво стадіону, сплачувати доведеться. Не краща ситуація і у столиці. Київська адміністрація уже ламає голову, яким чином повертати кредити, термін яких закінчується найближчими місяцями.

Вкладали бюджетні гроші, прибутки отримали приватні фірми 


Для підприємливих українців Євро-2012 було золотою порою. Ресторани за день отримували місячний виторг, таксисти, за найскромнішими підрахунками, заробили на 40% більше, ніж у “мирний” час. Навіть школярі, які поруч з фан-зоною перепродували прапорці та іншу символіку, заробили по кілька тисяч гривень. Проте частина готелів все ж не змогла заробити стільки, скільки вклали у підготовку до Євро-2012. Хоча за кілька місяців до чемпіонату створювали штучний ажіотаж та заявляли, що місць уже практично немає, насправді номери можна було зняти навіть за один-два дні до матчу.

“Якщо готель будували спеціа­льно під Євро, він не окупився. У мінусі залишились і деякі приватні фан-зони, – каже керівник туристичної агенції Сергій Кушнір. – Не можу сказати про усі міста, але у Львові туристичний сектор добре заробив на чемпіонаті. Задіяні були усі автобуси, гіди. Ресторатори були в шоку від такої кількості відвіду­вачів. Кожна футбольна команда, представники УЄФА влаштовували вечірки, тож нічні клуби теж заробили. Як на мене, то у мінусі залишились ті, кому не вистачило клепки. Гадаю, єврочемпіонат буде для них хорошим уроком. Власники готелів занадто попіднімали ціни, розраховуючи, що, якщо люди приїдуть на футбол, то все одно мусять десь ночувати. В результаті номер, який зазвичай коштує 50 євро, на час чемпіонату коштував 3000 євро. Але вони не врахували, що європейські туристи бронюють місця заздалегідь. Якщо людина заплатила 300 євро за квитки на матчі, то вона не готова витрачати ще тисячу євро на проживання. Люди просто не поїхали. Тепер, після Євро, у власників готелів почнеться депресія, вони думатимуть, як заповнити готелі, почнуть знижувати ціни. І лише тоді у нас почне нормально розвиватись туристичний бізнес”.

Футбольні вболівальники, які побували в Україні, у своїй більшості готові приїхати сюди ще раз чи порадити Україну друзям. Насамперед через те, що тут дешеві їжа (хоча в середньому один іноземець у Києві витрачав на харчування 300 гривень на день) та випивка. Але є одне “але” - перельоти в Україну надто дорогі, щоб турпотік міг суттєво збільшитись. “Як правило, після Євро туристичний потік у країни, які його проводили, збільшувався на 40%. Я спілкувався з данцями. Кажуть, за гроші, які ми витрачаємо в себе на одне пиво, тут купуємо сім. І саме про це вони розповідатимуть друзям, а не про церкви чи музеї. Ціни — це те, що цікавить людей у першу чергу, і на цьому треба робити акцент. Але поки до нас не почнуть літати лоу-кости (дешеві авіакомпанії. – Ред.), до яких звикли європейці, до нас не їхатимуть”, – каже Сергій Кушнір.

Не було інвестицій до Євро, не буде і після

Коли у 2007-му стало відомо, що Україна та Польща прийматимуть Євро-2012, наша влада обіцяла інвестиції. Але серйозних інвесторів не знайшлось, тож 80% коштів, які пішли на підготовку, - державні. Тепер нам кажуть, що Євро-2012 відкрив Україну для світу, і тепер сюди підуть інвестиції. Утім, більшість аналітиків сходяться на тому, що особливого економічного поштовху Євро-2012 Україні не дасть.

“За оцінками оптимістів, вболі­вальники залишили в Україні приблизно мільярд доларів. А витрати на підготовку лише за останній рік були більші. А якщо говорити про те, скільки витратили за п’ять років, то сума у кілька разів більша, – каже президент Центру системного аналізу та прогнозування Ростислав Іщенко. – Ніяких серйозних економічних результатів чекати не варто. Україна — не туристична краї­на, а Євро-2012 – не той захід, який міг би посприяти інвестиціям у промисловість. Тож усі гроші витрачені, якщо не даремно, то в інтересах дуже обмеженої групи людей. Не думаю, що країна була зацікавлена в тому, що за такі шалені гроші про неї дізнались кілька тисяч англійців, чий марштут пролягав між футбольним полем та пивбаром”.

У компанії Da Vinci AG прогнозують, що збитки від Євро-2012 становитимуть близько 6-8 мільярдів доларів. “Від самого початку Євро-2012 не був інвестиційним проектом. Для залучення інвестицій треба покращувати загальний інвестиційний клімат країни. Євро-2012 – це суто іміджевий проект України, – каже директор аналітичної групи Da Vinci AG Анатолій Баронін. – Скільки коштів залишили в Україні іноземці, порахувати важко, адже ми навіть не можемо точно підрахувати, скільки іноземців приїхали в Україну на чемпіонат. Прикордонна служба надає дані про загальну кількість людей, які перетнули кордон. Але сюди входять і росіяни та білоруси, які їдуть відпочивати в Крим. Ще одна велика проблема підготовки до Євро-2012, це те, що інфраструктурні проекти (дороги, аеропорти) не були виділені окремо. Ними займався той же департамент Євро-2012. І це було великою помилкою”.

Мовою цифр

- За даними прикордонників, під час Євро-2012 Україну відвідали понад 8 мільйонів іноземців.

- У день фінального матчу Державний кордон України перетнули 330 тисяч осіб — рекорд за часів незалежної України.

- Кожен іноземний турист витрачав в Україні в середньому 100 євро на добу.

- Лише у київській фан-зоні випили 500 тисяч літрів пива.

- Бідолашний хряк Фунтик, якому ніяк не вдавалося вгадувати результати матчів, за час перебування у фан-зоні схуд на 12 кг.

На фото: Іноземцям Україна сподобалась. Бо пиво дешеве.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ТОП 10

Гороскоп

Loading...

Цікаво про цікаве

Все что считаю интересным и полезным, публикую на этом сайте

Як ми творили фінансову кризу

Як ми творили фінансову кризу

Як же створюється фінансова криза, а дуже просто.
Я вам дуже просто поясню, що нафта, газ
і дорогоцінні метали не відіграють тут ніякої ролі.
У всьому тут винувате головне зло - не забезпечені гроші.