Синоптики обіцяють, що днями термометр опуститься до 13 градусів нижче нуля. Власникам авто з дизельними двигунами до такого стрибка температури краще підготуватися заздалегідь, інакше на ранок залізного коня завести можна і не завести. Проблема не в самому автомобілі, а у властивостях літнього дизельного палива: воно замерзає при 5 градусах нижче нуля. Здавалося б, простий вихід - просто зараз залити зимове, але де його взяти? Якщо у великих містах вирішити питання можна на мережевих заправках, де якість палива більш-менш контролюють, то в регіонах такий дизель - справжній дефіцит.
ЧОМУ АЗС ЙДЕ НА ОБМАН
Особливості технології отримання зимового дизеля такі, що лише 15% від усього обсягу дизпалива зберігає текучість при температурі до -35 градусів Цельсія, решті замерзає вже при мінус п'яти. Невже літнє (85% від усіх обсягів виробництва) просто перестають випускати? На жаль, немає - його змішують з депресорними присадками і продають під виглядом зимового. При температурі до 10 градусів нижче нуля ця хитрість спрацьовує, але як тільки заморозки посилюються, дизель перетворюється в парафін і забиває паливопроводи, фільтри і бак. Ще гірше, якщо на АЗС навіть не потрудилися додати присадку, а просто продають літнє паливо.Тоді машина глохне вже через 2-3 кілометри шляху.
Як зігріти ПАЛИВО
1. Підігрівачі. Сучасні дизельні авто, як правило, обладнані системами підігріву дизельного палива, але якщо такої системи немає, є сенс замовити установку. На жаль, далеко не на кожен автомобіль такий пристрій можна встановити, крім того, така робота вимагає високої кваліфікації майстра.
Ціна питання. Від 3 тис. грн (ціна приладу і роботи по установці).
2. Гас. Допускається додавання до 20% гасу в літнє дизельне паливо для зниження температури застигання, при цьому не погіршуються експлуатаційні характеристики.
Ціна питання. 16 грн / літр (в бак, об'ємом 50 літрів, потрібно залити 10 літрів гасу і 40 літрів дизпалива).
3. Депрессорні присадки (антигелів). Продається на заправках і в автомагазинах, вважається ефективним способом знизити температуру замерзання дизпалива. Але потрібно знати, що якщо паливо вже замерзло, лити присадку немає сенсу.
Ціна питання. 50-70 грн / флакон в 150 мл (розраховані на50 лдізтопліва для досягнення температури замерзання в -25 градусів).
БЕНЗИН - НЕБЕЗПЕЧНИЙ. Ідея розбавити дизель бензином чревата поломками. Може вийти з ладу циліндро-поршнева група, а лікується це лише капремонтом (від $ 1,5 тис.). Також швидко виходить з ладу насос високого тиску і спеціальні інжектори: ремонт буде коштувати від $ 500.
Якщо заправити ПОГАНИМ ПАЛИВОМ
«Імовірність стихнути після заправки існує навіть після візиту на« хорошу »мережеву АЗС, - розповів« Сьогодні »провідний спеціаліст з контролю якості та кількості нафтопродуктів ПІІ«ЛУКОЙЛ- Україна »Анатолій Ненько. - У цьому разі водієві потрібно повернутися на АЗС, зателефонувати на гарячу лінію (номер можна знайти в куточку споживача) і повідомити про конфліктну ситуацію. Керівництво АЗС зобов'язана провести розслідування.
Починається воно з того, що при автовласників з того ж пістолета на заправці набирають три спеціальні сертифіковані колби. Одну з них видають водієві, друга залишається на АЗС, а третю відправляють в лабораторію. Якщо подтвердждается, що паливо не відповідає стандартам, АЗС зобов'язана компенсувати збитки - зазвичай добровільно, в іншому випадку збиток нескладно стягнути через суд .
А ось сенсу брати проби з бака машини немає: представники АЗС в цьому випадку заявлять, що поломка сталася через палива, яке вже було в баку до заправки ». Але адвокат Марина Гавяда говорить, що якщо зробити і те, і інше, це буде додатковим доказом для суду.
ВИЗНАЧАЄМО ЯКІСТЬ ДИЗЕЛЯ НА ГЛАЗ
Якщо з якихось причин заправка викликала підозри, то:
1. Попросіть набрати пів-літра дизпалива в каністру і поставте її на вулиці на 10-15 хвилин, а самі в цей час, наприклад, попийте кави. Якщо на вулиці нижче 5 градусів морозу - цього часу достатньо, щоб в літньому паливі почався процес парафінізациі - воно відразу стане густим.Справа в тому, що всередині резервуара з паливом, який знаходиться під землею, завжди зберігається плюсова температура (навіть якщо на вулиці мінус 20, під землею буде 2-3 градуси тепла). Тобто, ні власники, ні працівники АЗС, торгуючи річним дизелем, не ризикують себе якось видати.
2. Є сенс капнути трохи дизпалива на пальці і розтерти - воно повинно бути жирним, по консистенції нагадувати рослинне масло. Небезпека в тому, що якщо фальсифікацією займаються працівники АЗС (без відома керівництва), то для запобігання кристалізації дизпалива вони додають туди бензин - він є під рукою, тоді як гас ще пошукати треба. Чим це загрожує для двигуна, ви вже знаєте. До речі, наявність бензину може видати і хімічний запах.
ЯКЩО АВТО замерзло
У цьому випадку нічого не залишається робити, як везти його в тепле місце (наприклад, опалювальний гараж). Адже спроба завести з буксира приведе до поломки мотора.
Також існує дідівський спосіб відігріти картер і паливний бак за допомогою паяльної лампи (або саморобного смолоскипа). Але попередньо потрібно прогріти паливний насос високого тиску і фільтр тонкого очищення (часто це роблять гарячою водою). Якщо у вас є такий досвід - можете спробувати. Якщо ні, то краще не ризикувати - відомі випадки, коли автовласники так самі собі спалювали машини.
Немає коментарів:
Дописати коментар