Поки увага громадськості була прикута до закону про мови та відставки спікера Володимира Литвина, парламентська більшість за два дні примудрилась тишком-нишком протягнути відразу кілька скандальних законопроектів. Зокрема, депутати прийняли у другому читанні Закон “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні”.
Судячи з назви - зміни мали б бути суто технічні. Але насправді у цьому законі закладено відразу кілька “бомб”. Зокрема, закон вносить зміни у спрощенку. Так, якщо зараз є чотири категорії спрощенців, то у новій редакції їх уже шість. І на спрощеній системі оподаткування можуть бути навіть підприємці з оборотом до 20 мільйонів гривень, тоді як зараз максимальний дохід для “спрощенця” - п’ять мільйонів гривень. Причому ці зміни дивним чином з’явились у тексті документа лише до другого читання.Відповідно до чинного законодавства, перша і друга категорії спрощенців платять єдиний податок, ставку якого визначають місцеві органи влади. До третьої групи належать фізособи-підприємці з кількістю найманих працівників до 20 осіб і обсягом доходу до
3 млн. грн. Четверта група - це юрособи з доходами до 5 млн. грн. і кількістю працівників до 50. Єдиний податок для обох цих груп становить 3% або 5%, залежно від сплати ПДВ. Відповідно до змін, прийнятих на останній сесії, має з’явитись п’ята група платників, до якої входитимуть фізособи-підприємці, у яких працюють до 20 осіб, а в шосту - юрособи з кількістю найманих працівників до 50. Для цих двох нових груп ставка єдиного податку становить 7% і 10% залежно від сплати ПДВ.
Звичайно, можна лише здогадуватись, звідки візьмуться фізичні особи-підприємці з таким оборотом і яким чином депутати, які два роки тому намагались ліквідувати “спрощенку”, прописали такі зміни. Але виявилось, що це - далеко не найцікавіша норма закону, який мав би стосуватись адмінреформи у ДПС. Виявляється, там з’явилась стаття, яка дозволяє брати з підприємств податки авансом. Загалом, нашому бізнесу до авансових платежів до бюджету не звикати (як ще податківці зможуть виконувати плани, які постійно збільшуються), але ж досі це було “добровільно-примусово”. Тепер податківці вибиватимуть аванси цілком законно. У законопроекті передбачено, що аванс становитиме не менше 1/12 від нарахованих сум податку на прибуток за попередній рік. Застосовуватиметься він з
1 січня 2013 року до підприємств з річним доходом понад 10 млн. гривень.
“Те, що робить нинішня Верховна Рада, важко назвати законотворчою діяльністю, бо воно не має нічого спільного з законом. Ці зміни до Податкового кодексу порушують сам Податковий кодекс. Передбачено, що будь-які зміни, які стосуються розмірів ставок оподаткування чи введення нових податків, можуть прийматись не пізніше, ніж за півроку до наступного бюджетного періоду. Тобто, якщо цей закон мали прийняти до кінця червня. Якщо його прийняли 5 липня, то він має набути чинності не з 1 січня 2013 року, як передбачено у ньому, а з 2014 року, – каже правозахисник Олександр Данилюк. – З бізнесу витискають останні соки. І річ не лише у тім, що податки вимагають авансом. Влада повністю підім’яла під себе відшкодування ПДВ. Вони звітують про зростання автоматичного відшкодування ПДВ, але реальні інвестори, які вклали гроші і щось виробляють, не можуть дочекатись відшкодування. Натомість наближені до Партії регіонів підприємства, які просто качають повітря, отримують ПДВ автоматично. У Пенсійний фонд також стягують кошти незаконно. Законодавством передбачено, що підприємці-пенсіонери звільнені від сплати єдиного соціального внеску, так само як і інваліди. Але їм продовжують нараховувати ЄСВ. Суди їхніх заяв не реєструють. Країна дійшла до ручки: законів не дотримуються, захиститись у суді неможливо, бо судова система, прокуратура працюють виключно на владу. Це уже повний “бєспрєдєл”.
Немає коментарів:
Дописати коментар